OCT 29

Filtry cząstek stałych i ich czyszczenie w drodze
Opublikowany przez: Krzysztof | Tagi: dpf, filtr, samochód, diesel | Data: 2017-10-09

Oczywiście im większy jest przebieg naszego samochodu, tym o wiele więcej jest problemów z filtrem cząstek stałych.

Wymiana go na fabrycznie nowy model usunie problemy, jednak na bardzo krótki czas. Z jednej strony jest on bardzo przyjazny środowisku. 
Jednak auto, które ma zainstalowany filtr dpf, nie dymi sadzą w żaden sposób z rury wydechowej, bo po prostu nie ma nawet takiej możliwości. Z drugiej jednak strony cała procedura związana z jego dopalaniem polega na przymusowym wyjeżdżaniu z miasta. Wszystko po to, żeby przez kilkanaście minut jechać ze stałą prędkością na podwyższonych oczywiście obrotach. Czyszczenie filtra dpf to bardzo ważna kwestia, której nie można w żaden sposób pominąć. Problemy pojawiające się w autach eksploatowanych w mieście czy na krótkich trasach, polegają przede wszystkim na rozrzedzaniu oleju silnikowego paliwem. 
Więcej o czyszczeniu filtrów na stronie http://www.diagnostic-car.pl
Musi oni być ze wzbogaconej mieszanki. Ma to pomóc zasadniczo w dopalaniu sadzy w filtrze, jednak z ekologią ma naprawdę niewiele wspólnego. Najgorsze z punktu widzenia użytkownika jest to, że po nawet 80-200 tysiącach kilometrów trzeba filtr wymienić na nowy. A kosztuje to nawet od 2,5 do 16 tysięcy złotych. Powinniśmy mieć to w świadomości. 
Specjaliści z firm, które zajmują się regeneracją filtrów bardzo często podkreślają to, że trafiają do nich nawet takie sztuki, które zostały zatkane przed 30 tys.km. Jak wyczyścić filtr cząstek stałych to często spotykane pytanie. Trafia do niego bowiem nie tylko sadza, która potem znika w wysokiej temperaturze. Osadzają się jeszcze w niej różne produkty spalania, o czym warto pamiętać koniecznie.

Fotorelacja

dpf

filtr

samochód

diesel

Warsztat Samochodowy Diagnostic Car

ul. Opolska 5a
55-011 Siechnice / k. Wrocławia
tel. 695 905 995
email: kontakt@diagnostic-car.pl

http://www.diagnostic-car.pl

Twój komentarz